SANDIWARA KAFIR BARAT & SYIAH

SANDIWARA KAFIR BARAT & SYIAH
Bebaskan pemikiran anda dari pembohongan
Dr. Majdi Al Rabii (Pakar sejarah)
 

1) kenapa tidak terdapat orang syiah di penjara guantanamoa
2) mengapa Barat tidak menyenaraikan kumpulan syiah sebagai pengganas
3) apakah peranan sebenar hizbullah di selatan Lubnan
4) kenapa jet pejuang tanpa pemandu amerika membedil kedudukan ansar assyariah namun tidak pula membedil kedudukan alhauthiyyin sedangkan kedua-duanya berada di Yaman
5) kenapa Perancis beriya-iya menghalang daripada menyenaraikan Hizbullah sebagai kumpulan pengganas
6) kenapa Barat tidak membenarkan wujudnya Model Negara Islam sunni seperti di Afghanistan, Somalia, mali , yaman dll sebaliknya memberi ruang seluas-luasnya untuk iran menjadi kuasa besar Teluk.

7) kenapa syiah diberi kelonggaran untuk bergerak di Afrika sedangkan pertubuhan kebajikan sunni dihalang.

Sudah puluhan tahun saya mengkaji tentang syiah,



baik dari segi sejarah, pengaruh dan individu-individu terkenal, begitu juga tentang pertelingkahan mereka dengan ahlisunnah waljamaah. 

Kajian ini dibuat ketika saya menyiapkan tesis master dan PHD tentang Sejarah Syiah, khususnya di Iraq dan Iran.

Saya mengambil sikap berhati-hati terhadap kumpulan syiah baatiniyyah yang menghalalkan darah orang-orang islam , dan mereka menyebarkan syiah secara paksa, sehingga berjaya memaksa rakyat iran memeluk syiah, bahkan memaksa jutaan sunni untuk masuk mazhab syiah. Sejarawan menganggarkan mereka yang telah dibunuh dari pihak sunni dalam peperangan diantara kerajaan uthmaniyyah dengan Negara safwiyyah mencecah jumlah jutaan. Mereka telah dibunuh oleh golongan alrawafidhah , setelah itu iran bertukar dari sunnah kepada majusi raafidhah.

Lebih memalukan apabila mereka sanggup bersekongkol dengan yahudi dan kritian untuk menentang sunni.

Inilah antara sebab yang membantutkan kemaraan uthmaniyyin ketika pembukaan eropah  meskipun telah berjaya membuka eropah timur. Meskipun mereka meneruskan pembukaan eropah sehingga Vienna dapat dikepung. Namun begitu pengkhianatan yang dilakukan oleh safwiyyin memaksa uthmaniyyian bersurai dari terus mengepung Vienna lalu kembali semula ke timur .Impian untuk mara menawan keseluruhan eropah dan melihat islam tetegak di sana berkecai.

Seorang sejarawan barat mencatat : sekiranya tiada pengkhianatan safwiyyin terhadak kerajaan uthmaniyyin nescaya keseluruhan eropah dapat dikuasai dan eropah akan menjadi benua Islam.

Berdasarkan peristiwa-peristiwa tersebut saya seakan tidak percaya bahawa ia dilakukan oleh mereka yang mendakwa dirinya islam.

Begitu juga apa yang telah dilakukan oleh syiah qaramithah ( salah satu kumpulan baathiniyyah) terhadap Baitillah pada tahun317 H, mereka telah menyerang jemaah haji pada hari tarwiyyah (8 zulhijjah) dan telah membunuh sekitar 30,000 orang jemaah. Mereka telah memusnahkan Kubah zamzam, malah membuang pintu kaabah dan Kiswah dan membunuh siapa sahaja yang berpaut pada kaabah , kemudian menanam mereka yang terbunuh kedalam telaga zamzam. Seterusnya mengorek keluar hajarul aswad dan dibawa kenegeri mereka.

Saya mulai faham kenapa syeikh ibn taimiyya menghukum mereka sebagai murtad dan berhak dibunuh lebih daripada golongan yahudi dan kristian.

Kini apabila kita melihat apa yang berlaku di syiria apabila mereka menyembah Asad , membunuh dan menyembelih sunni adalah rantaian daripada pembunuhan yang dilakukan oleh yahudi dan Tatar . mereka mencemari kesucian masjid malah memusnahkannya.

Saya yakin bahawa Asad dan Syiah Nusairiyyah (Alawiyyah) yang didokongnya adalah dari keturunan golongan Baatiniyyah Qaramithah.

Benar sebagaimana firman Allah : (mereka kembang biak sebagai) satu keturunan (zuriat) yang setengahnya berasal dari setengah yang lain (Al Imran, ayat 34).

Sejarah berulang kembali !

Ulasan Dr. Azwira (pensyarah di UKM):

 Rakyat Malaysia telah sekian lama diberi gambaran negatif berkenaan gerakan wahhabiyyah sebagai faktor kelemahan dan kejatuhan Daulah Uthmaniyyah..sedangkan faktor sebenarnya ialah kerana pengkhianatan daulah Sofawiyyah Iran yg bermazhab Syiah Batiniyyah.